Fejléc
Árnyék
 
Szín/Tér/Kép (Nádi Boglárka, Pácser László és Szabó Noémi tárlata)
Elválasztás

A kiállított művek jegyzéke:

Nádi Boglárka:
Áron 28, 2014.; illusztráció, papír, digitális print; 210*210 mm; jelzés nélkül
B, 2014.; illusztráció, papír, digitális print; 199*200 mm; j.n.
Kékfrakkos és Tündértánc, 2013., illusztráció, papír, digitális print; 297*285 mm; j.n.
PFADFINDER, 2012.; lettering, papír, digitális print; 210*297 mm; j.n.
GLÜCK, 2012; lettering, papír, digitális print; 210*297 mm; j.n.
Lola Dodge, 2012.; grafika, papír, nyomat; 210*297 mm; j.n.
PFADFINDERIN, 2012.; lettering, papír, digitális print; 210*297 mm; j.n.
Tamkó Sirató Károly: Mese, 2014.; Valerie typeface, papír, digitális print; 1000*700 mm; j.n., felirata: Mi volt hát a Titikaka-tavi tektitek titika?
Hommage á Munari, 2013.; plakát, papír, nyomat; 1000*700 mm; j.n.
Able és Baker, az első majmok az űrben, 2013.; plakát, papír, digitális print; 1000*700 mm; j.n.
Gödöllő, 2013.; csatornafedél terv, papír, nyomat; átm.: 293 mm; j.n.
Weöres Sándor: ABC, P, 2010.; grafika, vers-kalligráfia, papír, digitális print; 210*297 mm; j.n., f. jobbra lent: Weöres Sándor: ABC, f.: Próféta, pythia, poéta / a titok nyitját megleli. / Pojáca, praktikus, pocséta / a titok nyitját elnyeli.
Weöres Sándor: Csiribiri, 2010.; grafika, vers-kalligráfia, papír, digitális print; 210*297 mm; j.n., f.: Csiribiri csiribiri / fült katlan - / szárnyatlan szállj, / sült kappan!
Ady Endre: Az én menyasszonyom, 2012.; kalligráfia, papír, digitális print; 210*297 mm; j.j.l.: NB 12 06. 18., f.j.l.: Ady, f.: Legyen kirugdalt, kitagadott, céda, / Csak a szívébe láthassak be néha.
Nagy Gábor vers, 2013.; kalligráfia, papír, digitális print; 210*297 mm; j.n., f.: Nagy Gábor x, f.: Az Ég egén hajózom, szállítom a színeket Keletre / Meghozom a nyugalmat Nyugatra, könyveket és sálat / Fahéjat Himaláját és Tibetországot
Pilinszky János: A madár és a lány, 2010.; kalligráfia, papír, digitális print; 297*210 mm; j.n., f.: Jártatok már a világ partján? / Miként a tengernek van partja, / úgy van a világnak 6ára: / tenger égbolt zúdul a partra.
Ragwear with Love from Prague, 2013.; kalligráfia, papír, digitális print; 210*297 mm; j.n.
Kányádi Sándor: Betemetett a nagy hó, 2014.; kalligráfia, papír, nyomat; 210*297 mm; j.n., f.: Betemetett a nagy hó / erdőt, mezőt rétet. / Minden, mint a nagyanyó / haja, hófehér lett. / Minden, mint a nagyapó / bajsza, hófehér lett, / csak a feketerigó / maradt feketének.
Légifényképezés, 2013. ; plakát; A3


Pácser László:
Falzug, 2013.; vászon, olaj; 70 x 50 cm; j.j.l.: Pácser; feliratozva hátul; ára: 30.000 Ft.
Fehérvári út, 2013.; vászontábla, olaj; 50 x 30 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 45.000 Ft.
A négy (ős) elem, 2013.; farostlemez, olaj, vegyes technika; 50 x 50 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 43.000 Ft.
Esti fények, 2014.; vászon, olaj; 40 x 40 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 18.000 Ft.
Nappali fények, 2014.; vászon, olaj; 40 x 40 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 18.000 Ft.
, 2014.; vászon, olaj; 40 x 84 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 37.000 Ft.
Válaszút, 2014.; fenyőfa keretre ragasztott farostlemez, olaj, akril, vegyes technika; 50 x 50 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ár: 35.000 Ft
Nyugalmi állapot, 2014.; farostlemez, olaj, vegyes technika; 90 x 90 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 93.000 Ft.
Oda..., 2014.; farostlemez, olaj, vegyes technika; 90 x 90 cm; j.b.l.: Pácser, f.h.; ára: 93.000 Ft.
Vissza..., 2014.; farostlemez, olaj, vegyes technika; 90 x 90 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 93.000 Ft.
Fal mentén 1., 2015.; fenyőfa keretre ragasztott farostlemez, vászon, akril, vegyes technika; 70 x 50 cm;j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 55.000 Ft.
Fal mentén 2., 2015.; fenyőfa keretre ragasztott farostlemez, vászon, akril, vegyes technika; 70 x 50 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 55.000 Ft.
Nő 1. - Sziluett, 2015.; fenyőfa keretre ragasztott farostlemez, vászon, akril- vegyes technika; 50 x 50 cm;j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 43.000 Ft.
Nő 2. - Idomok, 2015.; fenyőfa keretre ragasztott farostlemez, vászon, akril- vegyes technika; 50 x 50 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; ára: 43.000 Ft.
Nő 3. - Szoli; 2015.; fenyőfa keretre ragasztott farostlemez, vászon, akril, vegyes technika; 50 x 50 cm; j.b.l.: Pácser, f.h.; ára: 43.000 Ft.
Nő 4. - Lépés, 2015.; fenyőfa keretre ragasztott farostlemez, vászon, akril- vegyes technika;50 x 50 cm; j.j.l.: Pácser, f.h.; Ár: 43.000 Ft.


Szabó Noémi
Csak egy tánc volt/ It was just a Dance, 2014.; fa, vegyes technika (mixed technique on wood); 74x79 cm; j.b.l.: SZNONO 2014, f.h.; ára: megegyezés szerint
Egy vérből valók / They are Truly one Blood, 2015.; vászon vegyes technika (mixed technique on canvas); 70x90 cm; j.j.l.: Sz Nono 2015, f.h.; ára: megegyezés szerint
Elhull az élet / Life is Gone, 2015.; fa, vegyes technika (mixed technique on wood); 60x60 cm; j., f.h.; ára: megegyezés szerint
Gyökerek és szárnyak / Roots and Wings, 2014.; fa, vegyes technika (mixed technique on wood); 70x90 cm; j.b.l.: SZNONO 2014, f.h.; ára: megegyezés szerint

Azt mondják, az utazás a legjobb tanítómester. Régen, amikor az volt a szokás, hogy csak a szomszédos falvak távolságáig jutottak el az emberek, még generációról generációra ismerték a családjuk minden tagját, hiszen egész életüket jobbára együtt töltötték. A család elsődleges értéke megkérdőjelezhetetlen volt, a mi korunkban azonban más tényezők is szerepet kaptak. Az új vezényszó, a 'carpe diem' hitvallása szerint a lehetőségeket tartjuk szem előtt, és ha nem élünk velük, felmerülhet a kérdés, hogy gyávák vagyunk-e. A határok nyitva állnak, az uniós övezet barikádjai látszólag eltűntek.
Amikor a mesékből ismert legkisebb királyfi elindul, a legnagyobb csatáját végül önmagával vívja meg. Ezzel az erőpróbával találkozhatunk mi is utunk során. Vajon fel vagyunk-e készülve a távol levő otthon váratlan változásaira? Hátrahagyhatok-e bármit magam mögött?

Néha egy szeretett családtagunk elvesztése és a hozzá kapcsolódó hivatalos teendők azok, amelyek rövid időre visszavezetnek a gyökereinkhez. A temető a temetkezési szertartások helyszínén túl, szimbolikus tartalommal is bír, hiszen segíthet, hogy a sírhely ápolásával újra kontaktusba kerüljünk azokhoz, akik fontosak voltak nekünk. Visszatérünk, hogy elbúcsúzzunk. De közben érezhetünk bűntudatot, hogy életükben nem látogattuk eleget, nem töltöttünk elég időt velük, nem kértük őket, hogy meséljenek nekünk magunkról. Van-e az otthonnak hívó szava ezután?
Szabad felfogásban mindannyian csak átutazók vagyunk, amit a földi hüvelyünkben töltünk, és amikor távozunk, akkor szárnyal igazán a lélek oda, ahol béke van.

Mai mese a Csodaszarvasról / A Modern Tale of the Miraculous Hind, 2014.; fa, vegyes technika (mixed technique on wood); 91x82 cm; j.j.l.: SZNONO 2014, f.h.; ára: megegyezés szerint
"Illegitimi non carborundum" - Ne hagyd, hogy megtörjenek! / Don’t let the Bastards Grind you down!, 2014.; fa, vegyes technika (mixed technique on wood); 80x80 cm; j.b.l.: SZNONO, f.h.; ára: megegyezés szerint
Mimikri / Mimicry, 2013.; vászon, vegyes technika (mixed technique on canvas); 2db 100x50 cm; j.j.l.: SZN 2012, ill. j.b.l.: SZN 2012, f.h.; ára: megegyezés szerint

Mindannyian úton vagyunk, életkortól függetlenül, ha a változás körforgását vesszük alapul. Belső utazás is ez azonban, ahol a kincseket, értékeinket útközben fedezhetjük fel, személyes tapasztalataink, önmagunkkal és másokkal való kapcsolódásaink által.
Szabó Noémi festőművész Mimikri című képe hitvallás a változás képességéről. A változás-biztonság kettős érzése ölt testet a kisfiú alakjában, aki egyben minden bennünk elő gyermeket is szimbolizál. A mimikri azt a viselkedést jelöli, amikor egy élőlény felveszi vagy utánozza egy másik élőlény vagy a környezet mintáját, színét, külalakját, szagát, viselkedését. Ez a viselkedési kultúra egyfajta alkalmazkodás a változáshoz. A képen a kisfiú kapaszkodik ahhoz a világhoz, mely a biztonságot jelentette idáig a számára. Ezt a világot egy szoborként ábrázolt anya alakja személyesíti meg. A ruha redőiben jelennek meg a kisfiú világának a motívumai.
A magasabb megismerés úttörője, Rudolf Steiner gondolatai megkapóan árnyalják a mindennapi létezésben megbújó csodák nyelvét, a felfedezést: "Az egész élet olyan, mint a növény, amely nemcsak azt foglalja magában, amit a szemnek tár oda, hanem rejtett mélységeiben még egy jövő állapotot is hordoz. Aki előtt növény van, mely először levelet hord, nagyon jól tudja, hogy egy idő után a levelet hordó száron virágok és termés lesznek. És a növény rejtekén már most megvannak a csírák ehhez a virágzáshoz és terméshez. Azonban hogyan mondhatná meg bárki is, milyenek lesznek ezek a szervek, aki csak azt akarná kutatni a növényben, amit az jelenleg tár szeme elé. Az képes csak rá, aki a növény lényegével megismerkedett."

Utunk megtétele, beteljesítése sokszor járhat nehézségekkel az útvesztők erdejében, melyek először bizonytalan, gátló tényezőknek látszanak. Erről vall Noémi 'Illegitimi non carborundum' címet viselő műve. A történetek szerint ez a latin kifejezés a háború idején létrehozott táborok legendássá vált karcolata volt, a falakba vésve. A próbatételek nagyságát a monda- és mesevilág is őrzi. Hans Christian Andersen dán meseíró A rendíthetetlen ólomkatona világhíressé vált története az egyik legszebb példája a megvalósíthatatlannak hitt feladatok legyőzésének képességéről és annak mélybe vetett hitéről. A festményen a pauszpapírba égetett kis csónakban fél lábon álló alak motívuma utal a mesére. Ez a kép a központosított szabályok és az egyén, a szellem győzelme kettősségéről, a kitartásról szól.

Adj helyet magad mellett! / Close to you, 2010.; fa, vegyes technika (mixed technique on wood); 130x70 cm; j.j.l.: SZ NONO, f.h.; ára: megegyezés szerint



Sajtófigyelő:
a fehervar.net beszámolója a megnyitóról


Enteriőrök és a megnyitó képei




AJÁNLÓ

KIÁLLÍTÁSOK

HÍREK

© Városi Képtár – Deák Gyűjtemény • 8000 Székesfehérvár, Oskola u. 10. – deak@deakgyujtemeny.hu
magyarenglish