Fejléc
Árnyék
 
Kapcsolódások -- Relations
Elválasztás


A Szent István Király Múzeum és a Székesfehérvári Művészek Társasága
tisztelettel meghívja önt, barátait és családját
Csizik Balázs vizuális alkotóművész
Kapcsolódások -- Relations című tárlatára
a Pelikán Galériába (Székesfehérvár, Kossuth L. u. 15.).
Megnyitja: Schneller János művészettörténész, a Ferenczy Múzeum kurátora,
2019. augusztus 16-án, pénteken 18 órakor.
A tárlat megtekinthető szeptember 20-ig.
Nyitva: keddtől péntekig 10-től 18 óráig.
A belépés díjtalan!





Csizik Balázs (Székesfehérvár, 1987) legújabb sorozataival mutatkozik be a székesfehérvári Pelikán Galériában, melyek "Kapcsolódások -- Relations" címen összeérnek egy fontos téma, az ember alkotta mesterséges világ és a természet találkozásában létrejövő feszültség kapcsán. Balázs számára különösen fontos a helyszín, hiszen székesfehérvári származásúként, több hazai és nemzetközi kiállítás után újra szülővárosában állíthat ki -- ahol a műtárgyak egy része is készült.br>


Fotóalapú munkáiban egyszerre reflektál az absztrakt fotográfia képiségére, a modern építészet formavilágára, valamint a konstruktív és szuprematista festészeti hagyományra. Sorozatainak közös vonása a redukció, a minimalizmus, amely egyszerre jelenik meg a színekben, a kompozícióban és a megjelenített látványban egyaránt. Ez a fajta reduktivitás némi ridegséget, távolságtartást, rezignáltságot is magában hordoz, ami összhangban van a megjelenített urbánus látvány elidegenedett formavilágával. -- Schneller János


A kiállítás három részből áll, a "Bauhaus100" sorozatom egy tisztelgés a Bauhaus századik évfordulója kapcsán, a "Waste Suprematism" sorozatban szemétből kirakott kompozíciók esztétizálják a környezetszennyezés problematikáját, így adva etikai többletjelentést a sorozatnak. Az "Urban Relations" sorozatban az épített környezet és természet közötti viszonyok az anyagszerűségben oldódnak fel. A kutatás alapját az ökológiai és szociológiai problematikák, illetve az identitás képezik. A természetbe beavatkozó ember esetlen pusztítására helyezi a hangsúlyt -- vagy ennek ellenpólusaként az emberként létrehozott nyers matéria erős jelenlétére, megváltoztathatatlan beavatkozására.
Az épületmakettek érdekesnek, szépnek tűnnek, de közben riasztónak is, rámutatva, hogy a folyamatos jólétre törekvő emberi túlhalmozás, fejlődés sokszor a dekonstrukció, visszafordíthatatlan torzulás irányába mutatnak. Ezen fenti etikai kérdések úgy gondolom komoly kérdéseket tesznek fel a műtárgyakat befogadó közönség felé, melyekre választ keresni szükséges.


Deák Balázs fotói a megnyitóról:

A kiállított művek jegyzéke:

Synesthesia n1., 2019; print; 110 x 73 cm; Molnár Ani Galéria
Synesthesia n10., 2019; print; 110 x 73 cm; Molnár Ani Galéria
Bauhaus100 N1., 2019; print; 70 x 50 cm; Molnár Ani Galéria

Urban Relations N4., 2019; print; 50 x 70 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Relations N16., 2019; print; 50 x 70 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Relations N7., 2019; print; 70 x 50 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Relations N2., 2018; print; 70 x 100 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Relations N25., 2019; cédrus, lézerprint transzfer; 30 x 70 x 26 cm; a fa megmunkálásában segített: Fűrész Péter; Molnár Ani Galéria
Urban Relations N9., 2019; print; 70 x 100 cm; Molnár Ani Galéria
Bauhaus100 N7., 2019; print; 40 x 30 cm; Molnár Ani Galéria
Bauhaus100 N9., 2019; print; 40 x 30 cm; Molnár Ani Galéria
Bauhaus100 N12., 2019; print; 40 x 30 cm; Molnár Ani Galéria
Synesthesia n4., 2019; print; 100 x 70 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Suprematism n27., 2019; print; 70 x 50 cm; Molnár Ani Galéria
Synesthesia n2., 2019; print; 70 x 50 cm; Molnár Ani Galéria
Synesthesia n3., 2019; print; 70 x 50 cm; Molnár Ani Galéria
Kísérleti lakótelepek (Csepel, Havanna, Óbuda, Újpalota), Urban Relations sorozathoz készült alap; rétegelt falemez, vinyl; 4db x 50 x 20 x 20 cm (A fa megmunkálásában segített: Fűrész Péter)

Waste Suprematism N1., 2018; print; 60 x 90 cm; Molnár Ani Galéria
Bauhaus100 N2., 2019; print; 70x50 cm; Molnár Ani Galéria
Waste Suprematism N2., 2018; print; 50 x 70 cm; Molnár Ani Galéria
Waste Suprematism N5., 2018; print; 50 x 70 cm; Molnár Ani Galéria
Waste Suprematism N19., 2018; print; 50 x 70 cm; Molnár Ani Galéria
Waste Suprematism N3., 2018; print; 50 x 70 cm; Molnár Ani Galéria
Bauhaus100 N3., 2019; print; 70 x 50 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Relations N22., 2019; print; 70 x 100 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Relations N23., 2019; print; 70 x 100 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Relations N24., 2019; print; 70 x 100 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Suprematism 2., 2018; print; 45 x 30 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Suprematism 3., 2018; print; 45 x 30 cm; Molnár Ani Galéria
Urban Suprematism 18., 2018; print; 45 x 30 cm; Molnár Ani Galéria



Deák Balázs enteriőrjei

Sajtófigyelő:

Emberi beavatkozás, mint közös pont, nyolcezer.hu, 2019. szeptember 6., 3'38"


László-Takács Krisztina: Ha csak egyetlen gondolatért is -- interjú Csizik Balázzsal, szekesfehervar.hu<>, Interjú, 2019.08.26., h. 8.45 = László-Takács Krisztina: Megnyílt Csizik Balázs fehérvári kiállítása Kapcsolódások címmel -- az alkotóval beszélgettünk, fmc, művészet, Interjú, 2019. 08. 23., p, 15.29 = László-Takács Krisztina: Ha csak egyetlen gondolatért is, Megnyílt Csizik Balázs fehérvári kiállítása Kapcsolódások címmel, FehérVár, Közéleti hetilap, Kultúra, 2019.08.22., csüt., 13. o. (.pdf)


Bokros Judit: Az ember nyomai a természetben -- Megnyílt Csizik Balázs kiállítása, Ambivalens érzéseket is kelthetnek, feol, kultúra, 2019. 08. 27., k. 20.00


Kapcsolódások, FTV, Híradó, 2019. aug. 17., szombat, 12'50"--14'57"

Bokros Judit: Kapcsolódások, Csizik Balázstól -- Megnyílt kiállítása a Pelikán Galériában, vizuális alkotóművész, feol, kultúra, 2019. 08. 17., szo 7.15





Életrajz:

CSIZIK László Balázs (Székesfehérvár, 1987) Visual Artist
balazscsizik@gmail.com
http://www.behance.net/csizikbalazs

Vizuális kommunikáció területén szerezte mesterdiplomáját (BME-GTK), melynek során a kortárs magyar absztrakt fotográfia helyzetével foglalkozott. Jelenleg a BME Kommunikáció- és Médiatudomány képzésén vizuális kommunikációt, illetve kommunikációtechnológiát tanít.

2018 szeptembere óta a Shanghai székhelyű BROWNIE Contemporary Art Photo Gallery képviselt művésze. A galéria 2019 januárjában nyitotta meg második központját Pekingben, majd márciusban a harmadik központját Shenzenben. Jelenleg szerződéskötési fázisban áll a nemzetközi szinten magasan jegyzett budapesti székhelyű Molnár Ani Galériával.

Főleg a kortárs építészet, valamint a kortárs absztrakt művészettörténeti alapok hatnak rá -- így a századforduló konstruktivista alkotási formái, illetve azon alkotási formák, amelyek szín és formai redukcióra épülnek. Munkáira az absztrakt formai redukció, az alapszínekkel és -síkidomokkal való tér- és kompozícióalkotás jellemző.


Fontosabb kiállítások:
2018 Fotóutca Fesztivál, Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ, Budapest (HU)
2018 BROWNIE Contemporary Art Photography Gallery, Shanghai (CN) (egyéni)
2018 BROWNIE Photo Fairs Shanghai, Shanghai (CN) (csoportos)
2018 Art Market Budapest, Budapest (HU) (egyéni)
2018 Shangri-La, Shenzen (CN) (csoportos)
2018 Resident Art Fair, APA Gallery, Budapest (HU) (csoportos)
2018 EDGE Communications, közös kiállítás Robitz Anikó fotóművésszel, Budapest (HU)
2019 BROWNIE Contemporary Art Photography Gallery, Peking (CN) (csoportos)
2019 Brody Studios / Dobossy Auction House, Budapest (HU) (csoportos)
2019 Design Shanghai, BROWNIE / kurált szelekció, Shanghai (CN)
2019 Das Rund, Bécs (AT) (csoportos)
2019 Bauhaus Contemporary csoportos fotókiállítás, Művészetek Palotája, Budapest (HU)
2019 Fest, Tisztít Galéria, Budapest (HU) (csoportos)
2019 Festival Mundi, Spaziotempo művészeti egyetem vendégeként kiemelt művész, Bari (IT) május 31. -- június 3.
2019 "Paradise City", ArtCapital, Ferenczy Múzeum -- Ámos Imre & Anna Margit Múzeum (HU) (Schmied Andi, Stefan Osnowski, Kondor Attila), május 25. -- június 3.
2019 FRAME Art Fair, BAUHAUS Contemporary, Svájc (CH) (csoportos)
2019 BROWNIE, Photo Fairs Shanghai, Shanghai (CN) szeptember 20--22.
2019 "A panelség etimológiája", MODEM, Debrecen (HU) (csoportos)
2019 BAUHAUS Contemporary, Munkácsy Mihály Múzeum, Békéscsaba (HU) (csoportos)
2019 BAUHAUS Contemporary, Paksi Képtár, Paks (HU) (csoportos)
2019 BAUHAUS Contemporary, Római Magyar Akadémia, Róma (IT) (csoportos)


Kiemelt megjelenések:

Magyar:
Móré Levente: Ha Derrida látta volna, Építészfórum online, 2019. február 15.
Gárdonyi László: A modernista örökség, Csizik Balázs munkáiról, Mozgó Világ, Képzőművészet, 2018. dec. 17.
Molnár Balázs Márk: Szemét Szuprematizmus, NeonKult blog (online, Index főoldal), 2018. szept. 27.
Molnár Szilvia: Éteri beton, Csizik Balázs grafikai sorozatairól, OCTOGON architecture&design magazine (print), képesszé, https://issuu.com/octogonmagazin/docs/144_issuu__, 144 -- 2018/4, 74--85. o.
D1 TV

Nemzetközi:
Eastern Blocks - concrete landscapes of the former Eastern Bloc, Zupagrafika (PL) print
Fubiz (FR)
Ignant (US)
The Calvert Journal (GB)
Addressmagazine (GB)
Paperjournalmag (GB)
Arquitectura y diseno (ES)
Journal du design (FR)
CVLTARTES (RO)
GESSATO (IT)
Plain Magazine (US)
Phototrend (FR)
Artwort (IT)
Aint-Bad Magazine (US)
Kallistik (DE)
Photogrist (FR)
Pixsoul Mag (US)
Archicultura, Üzbegisztán (UZ)
Sina, Kína (CN)
Huaban, Kína (CN)
KKnews, Kína (CN)
Huamuchuzu, Kína (CN)


AJÁNLÓ

KIÁLLÍTÁSOK

HÍREK

© Városi Képtár – Deák Gyűjtemény • 8000 Székesfehérvár, Oskola u. 10. – deak@deakgyujtemeny.hu
magyarenglish