Fejléc
Árnyék
 
Ujházi Péter és Kis Róka Csaba tárlatai
Elválasztás

Papírjaim. Ujházi Péter festőművész kiállítása a budapesti Studio 1900 Galériában és Godot Galériában

2009. október 11-én, vasárnap 16 órakor


Studio 1900 Galéria (1136 Budapest, Balzac u. 30. Hegedűs Gyula utca és a Balzac utca sarkán Telefon: 1/329-5553)
Megnyitó: 2009. október 11-én, vasárnap 16 óra,
Laudáció a KÖKI felett
Megtekinthető: november 6-ig, hétfőtől péntekig 10 és 18 óra között

A megnyitó 18.30-kor a GODOT Galériában (1075 Budapest, Madách út 8.) folytatódik
Megtekinthető: november 14-ig, keddtől péntekig 10 és 18, szombaton 10 és 13 óra között


ízelítő a kiállításból


Tettek mezeje Kis Róka Csaba festőművész kiállítása a budapesti Fiatal Képzőművészek Stúdiója - Stúdió Galériájában (1077 Budapest, Rottenbiller u. 35. - bejárat a Rottenbiller és a Damjanich utca sarkáról)


megnyitó: 2009. október 13. 19:00

a kiállítást megnyitja: Nemes Z. Márió

a kiállítás bezárása: 2009. november 07.

Kis Róka Csaba a Stúdió Galériában rendezett első önálló kiállításán - mely a Tettek mezeje címet viseli - a művész 2009-ben létrehozott új festményeiből tekinthetnek meg egy válogatást az érdeklődők. Kis Róka Csaba 2007-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán, de mindösszesen néhány év leforgása alatt egy teljesen koherens művészeti univerzumot épített fel magának konzekvens alkotói módszerének köszönhetően. Kis Róka egyedülálló festészetének védjegye a párját ritkító motívumrendszer, ami a mániákusan visszatérő témákon és figurákon alapszik, amik kimeríthetetlen formai variációs keretet kínálnak a művész egyszerre vizionárius és kíméletlenül realista alkotásmódja számára.
Kis Róka Csaba festményeinek egyenrangú vizuális inspirációi a barokk vadászcsendéletek, a vanitasok, a rokokó pásztorképek és a különféle metal zenére telepedett szubkultúrák képi jelei, valamint a slasher horrorfilmek brutális víziói. A művész precíz akadémiai bázisú festői képzettségét bolondítja meg pszicho-patológiai érdeklődésköre által diktált gyomorforgató jeleneteivel. A Stúdió Galériában kiállított festményeik szűrőjén átpréselődnek a klasszikus zsáner-műfajok, újabban kisállat-portrék is, kietlen árkádiai tájak mellett, amelyek panelházakkal is kiegészülnek. A művész morbid klasszicizmusához szervesen hozzátartoznak olyan a kortársak számára többnyire tabuizált témák is, mint a történeti festészet, aminek jelentését szintén megpiszkálja és hivatkozza festményeinek huszár és betyár alakjaival.
Az öncélú vizuális onánia vádját Kis Róka ironikus festészeti alkotásmódjával kerüli meg. Művei sajátosan kortalan vizuális tropusokra épülnek, amiknek köszönhetően képein a jelentés legalább 180 fokos fordulatot vesz akkor, amikor a befogadó számára a formák klasszicitásban gyökerező artikulációja ellentmondásba kerül a tematika által indukált koreográfiával. Kis Róka néhol giccsbe hajlóan megkent "árkádiai" tájképeinek előterébe ágyazza bestiáriumának keverék, mutáns lényeit, mániákusan ismételt szakállas férfialakjait, amiket különböző gyomorforgató pozitúrákba állít be, vagy végez ki éppen.
Kis Róka Csaba szülővárosán Székefehérváron kívül korábban már kiállított csoportos kiállítások keretében Budapesten többek között az Ernst Múzeumban, a Stúdió Galériában, a Művész Pincében és a Kogartban is. Képei külföldön is bemutatásra kerültek már Belgrádban, Swäbisch Gmündben, Bécsben és a cseh Klatovy városában is. A művész 2008 óta Derkovits Gyula ösztöndíjas, 2005-ben DAAD ösztöndíjasként tanult Georg Winter osztályában a Nürnbergi Akademie der Bildenden Künsten.
Fenyvesi Áron



Kis Róka Csaba alkotása

AJÁNLÓ

KIÁLLÍTÁSOK

HÍREK

© Városi Képtár – Deák Gyűjtemény • 8000 Székesfehérvár, Oskola u. 10. – deak@deakgyujtemeny.hu
magyarenglish